Sider

fredag 23. oktober 2015

"I morgen er alt mørkt"

DET NYE «WALKING DEAD»?

«I morgen er alt mørkt» er skrevet av Sigbjørn Mostue, og han fikk U-prisen for denne zombie-apokalypsen. Han har skrevet flere bøker blant annet Nissedreperen, Krakens gap, Mørkeboka og Den siste magiker.
Brage, hovedpersonen i boka, er en helt vanlig tenåring fra Norge som bor med fatter"n, mamma og lillesøster Marte. Det han ikke vet, er at om kort tid vil livet hans bli snudd opp ned.

En dag meldes det om at et virus herjer i Japan. Digre flokker med mennesker som er smittet, jakter på tilfeldige ofre med stokker, kniver og jernstenger. De såkalte forrykte kjenner ingen smerte. Galskapen skyldes parasitten MTG: Mutert Toxoplasma Gondii. Smitten sprer seg over hele verden og etter hvert når den Norge.
Boken er enkel å lese, og den er spennende fra første side. Den var skrevet på en måte som gjorde at jeg ikke klarte å stoppe når jeg først hadde begynt å lese. Boka inneholder mye spenning og er lett å leve seg inn i.
Sjangeren er helt ny for meg, jeg har ikke lest noe lignende før. Det slutter ganske brått og uventet, så det ligger vel i "kortene" at det kanskje kommer en oppfølger.

En hjerteskjærende fortelling som jeg kan anbefale, den passer ungdom og begge kjønn. 

Jeg gir den terningkast:                                                                Omtalt av Josefine, 8A

       



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar