Sider

torsdag 24. september 2015

Den røde pyramiden

Sadie Kane er en 12år gammel jente. Hun har karamellfarget hår, ikke brunt hår, og ikke blondt heller. Hun går alltid med combatstøvlene sine, og hun har alltid stripe i håret. Hun har blå øyne og lys hud som er helt motsatt av hvordan Carter er. Carter Kane er storebroren hennes. Han har mørkt kort hår og er litt mørk i huden. Han går ikke på skole, men får hjemmeundervisning av faren deres Julius Kane. Julius og Carter får bare treffe Sadie 2 ganger i året.

Sadie og Carter må ut på en farlig reise for å redde faren sin. Alt begynte vel på et museum på julaften, da faren deres sprengte et museum. Vel, det som skjedde var at da de var kommet fram til museumet så gikk de til Egypt-avdelingen. Der, midt i rommet var en stor stein. Rosettasteinen. Da de var der så gjorde faren noe mystisk. Han tok fram en stav, og tegnet noe i luften. Plutselig så lyste det opp rare tegn. Hieroglyfer. Steinen glødet rødt, og så sprengte den. Faren var borte og de ante ikke hva som hadde skjedd. Og det er da det hele begynner.

Sadie og Carter må på en farlig reise og de aner ikke hva slags hemmeligheter og farer de har i vente. De pleier å `ikke like` hverandre. Altså de sier dumme ting til hverandre, men de mener det ikke. For Sadie hadde ikke klart seg uten Carter, og Carter hadde ikke klart seg uten Sadie.

De savner at alt var som før. Men alt forandrer seg. De kommer ikke til å være de samme som før. ALT er forandret.

Jeg synes at boka er utrolig spennende, det er en spennings bok og fantasy. Det gjorde innrykk på meg at det var mye guder der, for jeg tror ikke på gud da, men det gjør ingen verdens ting! Jeg ble overasket over hvor fort det gikk å lese ferdig boka. Når du først begynner, så er det nesten som om du blir fortapt inn i boka. Slutten var OK. Det jeg gleder meg mest til nå er å lese resten av serien!

Av Maja

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar