Sider

torsdag 9. oktober 2014

DEN ONDE ARVEN


Forfatter: Thomas Enger
Forlag: Gyldendal
Utgivelsesår: 2013
Omfang: 348 sider

Hovedpersonen i denne boka er 16 år gamle Julie en snill og flink jente, men hun er ikke den beste i gym. Hun bor oss sin bestefar, fordi hennes mor er på sykehuset og hennes far som forsvant for mange år siden. 
Hun finner en mystisk penn, som kan kontrollere været og gir henne evner hun aldri har hatt før. Men disse kreftene er ikke bare positive, de får henne til å si ting om vennene sine, til og med deres dypeste hemmeligheter.

En dag blir bestefaren angrepet av noen som bryter seg inn i huset. Julie må nå prøve å finne ut hvem de er og hvorfor de kom. På reisen finner hun ut at familien hennes er ikke så liten som hun trodde. Hun møter også mange nye folk, uten å vite hvem av de som er snille, og hva de vil henne.

Jeg synes denne boka er ganske kul, jeg levde meg helt inn i rollen og jeg klarte ikke å slutte lese. Når jeg var ferdig å lese boka, så skulle jeg ønsket at den hadde en fortsettelse. Det var akkurat ei slik bok jeg hadde lyst til å lese!


Gutt på 15 8/12

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar