Sider

fredag 17. oktober 2014

Bokprat i skolebiblioteket!!

Elever fra 8. trinn var med når elever i 10. klasse sto for bokprat i Skolebiblioteket. Elevene i 8. klassene har jobbet med aksjon tXt og skal i gang med leseverksted, i skolebiblioteket fikk de gode boktips.


Utgangspunktet for boktipsene var bøker det var var utdrag av i pocketboka "Handling bak ordene" (tXt). Bøker som rakst fikk lesere var blant annet "Den onde arven" (Thomas Enger) og "Død manns kiste" (Johan B. Mjønes).

Etter som bøkene blir lest, vil det bli lagt ut nye bokomtaler på bloggsida LESESUG. Da får du anledning til å kommentere innlegg om du ønsker - del dine leseopplevelser med andre.

Her er litt fra to formidlere:

Odin om "Den onde arven" :
Jeg synes denne boka er ganske kul, jeg levde meg helt inn i rollen og jeg klarte ikke å slutte lese. Når jeg var ferdig å lese boka, så skulle jeg ønsket at den hadde en fortsettelse. Det var akkurat ei slik bok jeg hadde lyst til å lese!

Sigurd om "Død manns kiste":
Død manns kiste er spennende og litt skummel. Boka tar deg med ut på en actionfylt tur på havet. Boka anbefales gutter og jenter i alderen 13 – 15 år, gutter og jenter som både liker mysterier og spenning.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar