Sider

onsdag 24. oktober 2012

Annalisas dagbok

Annalisa har akkurat fylt 14 år, da hun en dag blir skutt av mafiaen.  Dagboken hennes ble funnet et par dager senere av faren hennes.

I dagboken skriver Annalisa om hverdagen sin og hvordan hun takler livet nede i Forcella i napoli.
 Annalisa er som alle andre 14 åringer, liker gutter og å være ute med vennene sine. Hun ønsker seg veldig en himmelblå motorsykkel. Hun har en kjæreste som ikke er den mest modene. Han blir sur stadig vekk, men Annalisa vill ikke være sammen med noen andre. Hun ønsker bare at forholdet deres skal være slik storesøsteren har med kjæresten sin.

Noen sa at boken skulle være lik Anne Franks dagbok, men det vil jeg ikke si.
Boken er bra, men ikke den beste jeg har lest.
Jeg vil anbefale boken fra 6. og opp til 9.-10. klasse. Boken er  ikke noe jeg vil anbefale for gutter.

1 kommentar:

  1. Boken var helt grei,
    og det jeg likte med boken var Annalisa.
    Dette er ikke noe jeg ville lest igjen.

    kristina

    SvarSlett